Nejjednodušší způsob zjištění dostatečného celodenního množství bílkovin pro muže, kteří chtějí nabrat svalovou hmotu

  1. Začínáte cvičit a vážíte 80 kg. Potřebujete 1,5 g bílkovin / 1 kg tělesné váhy, to znamená, že denní příjem bílkovin bude 80 x 1,5 = 120 g
  2. Rozhodnete se, že budete jíst 5x denně:
    snídaně 20 g
    přesnídávka 20 g
    oběd 30 g
    svačina 20 g
    večeře 30 g
    celkem 120 g bílkovin
  3. Z tabulek potravin vyberete potraviny, které jíte a obsahují nejvíce bílkovin a hodnoty bílkovin těchto potravin zaokrouhlíte. Např.: všechna masa, včetně rybího 20 g bílkovin / 10 dkg, tvrdé sýry 30 g, měkké 20 g, tvrdý tvaroh 30 g, měkký 20 g, … Potraviny, které mají málo bílkovin, např. pečivo, těstoviny, …., počítat nebudete.
  4. A potom už budete jenom spokojeně při jídle počítat, protože víte, že večer dosáhnete požadovaného množství bílkovin. Snězte jenom předepsané množství bílkovin, nepřejídejte se.

Comments are closed.